Efter över tio år av tillväxt och utveckling, där Ampilio har gått från att vara en renodlad sökbyrå till en ledande performance marketing-byrå, tar vi nu nästa stora kliv. Ampilio blir en del av NTM, ett av Sveriges största och mest etablerade mediehus.
Genom detta förvärv bildar vi tillsammans med Fluid och Online Voices ett växande byrånätverk som samlar spetskompetenser inom olika områden av digital marknadsföring, reklam och kommunikation. Partnerskapet stärker inte bara NTMs portfölj utan ger även Ampilio helt nya möjligheter att växa och utvecklas.
"Ampilio har precis den profil vi söker och blir ett perfekt komplement till Fluid och Online Voices, som redan är en del av vårt byrånätverk. Vi kan nu erbjuda våra kunder ännu fler kreativa tjänster inom digital marknadsföring och ta större plats på marknaden,” säger Annie Lidesjö, COO på NTM.
För Ampilio innebär detta att vi kan fortsätta göra det vi gör bäst – hjälpa våra kunder att nå sina mål genom datadrivna och effektiva marknadsföringsstrategier – men nu med ännu fler verktyg och resurser.
”På Ampilio har vi alltid strävat efter att vara mer än bara en leverantör. Våra kunder ser oss oftast som en strategisk partner. Genom att kombinera vår kompetens inom performance marketing med expertisen hos Fluid och Online Voices kan vi erbjuda ett ännu starkare och mer värdefullt erbjudande till våra kunder. Att bli en del av det växande byrånätverket inom NTM tryggar framtiden för både våra kunder och medarbetare,” säger Peter Bergdahl, VD och Simon Ekberg, medgrundare av Ampilio.
Niklas Wallenberg, VD på Fluid, ser fram emot samarbetet och möjligheterna som det ger:
”Vi har redan idag ett väldigt bra helhetserbjudande som täcker in strategi, produktion och performance. Med Ampilio ombord blir vi ännu starkare inom datadriven marknadsföring och performance, och det kommer utan tvekan att gagna Fluids kunder. Jag ser fram emot att påbörja samarbetet med Ampilio och skapa ännu bättre effekt för våra kunder.”
Även Kalle Widelius, VD för Online Voices, välkomnar det nya partnerskapet:
”NTM fortsätter att utöka byrånätverket där varje byrå har sin spetskompetens, men tillsammans kan vi erbjuda våra och koncernens kunder ännu fler starka tjänster inom kommunikation och marknadsföring. Det här känns både spännande och väldigt lovande för framtiden.”
Ampilio är en certifierad Amazon-partner med lång erfarenhet av att hjälpa företag maximera sin försäljning på världens största e-handelsplattform. Vi har expertis inom Amazon-strategier, produktoptimering och marknadsföring. Nu kan vi även stötta NTMs kunder, samt de andra byråernas kunder, i att komma igång på plattformen. Dessutom hjälper vi dem att öka sin försäljning över tid. Detta samarbete innebär att vi tillsammans kan skapa heltäckande lösningar för kunder som vill växa både lokalt och globalt inom e-handel.
För våra kunder innebär detta en tryggare framtid med fler kompetenser och ett starkare helhetserbjudande från tre gånger så många kompetenta medarbetare. 2025 hade inte kunnat börja bättre, och vi ser fram emot att fortsätta skapa resultat tillsammans med er!