KUNDCASE

M Bilar Group

Uppdrag

I början av vårt uppdrag var vi strategisk partner och delaktig i framtagningen av M Bilar Groups digitala marknadsföringsstrategi, val av medier och framtagning av målgrupper. Vi hanterade även all digital annonsering och distribuering av material samt mätning av resultat. I början av 2022 utökades Ampilios ansvar för M Bilar Groups marknadsföring.

Lösning

M Bilar Group har ett team hos Ampilio bestående av projektledare, digital strateg, content creator, grafisk formgivare, digitala annonsspecialister och webbutvecklare.

Resultat

Genom att möta kunderna på deras villkor när deras behov uppstår har M Bilar Groups omsättning ökat från 1 110 milj SEK 2018 till 1 361 milj SEK 2021. M Bilar Group sålde i antalet flest bilar av alla återförsäljare av BMW, Audi och Mercedes-Benz i deras geografiska område under 2021.

“Med Ampilio har vi hittat en partner som förstår vår verksamhet och bransch men även framtidens utmaningar som bilhandlare. Vår kundresa har förändrats totalt de senaste åren och genom Ampilio säkerställer vi att vi når våra kunder i rätt tid med rätt budskap under hela den digitala köpresan för våra kunder. Att ytterligare fördjupa samarbetet med Ampilio för 2022 är helt rätt drag för oss”
Kasper Von Celsing, Försäljningsdirektör M Bilar Group