KUNDCASE

Fonus

Uppdrag

I början på 2023 fick vi en förfrågan av Geelmuyden Kiese som är Fonus PR-byrå om vi ville hjälpa dem med en kampanj kring att digitalisera en av deras årliga ljuständnings-kampanjer under Allhelgona. Självklart sa vi ja!

Lösning

Eftersom Fonus endast har kapacitet att tända ett visst antal fysiska ljus på utvalda kyrkogårdar skapade vi en kampanjsida med möjligheten att tända digitala ljus vart som helst i världen, oberoende var du befinner dig.

Resultat

Kampanjen har synts i både nyhetsmedier och olika sociala medier. I skrivande stund har närmare 9.000 stycken digitala ljus tänts på sidan!

Traditionen att tända ljus under allhelgona för nära och kära som har lämnat oss är viktig. Vi har därför i flera år tänt fysiska ljus på många kyrkogårdar över hela landet åt dem som själva inte kan göra det. I år ville vi utvidga initiativet genom att erbjuda digital ljuständning för att ge fler möjligheten att hedra och minnas sina kära, oavsett var i världen de befinner sig. Den positiva feedbacken från både våra kunder och medarbetare är ett tydligt bevis på att Ampilio gjort ett fantastiskt arbete med den digitala ljuständnings-sidan.
Lisa Vejlo Degerman, marknadschef, Fonus